Eerste bergklimtocht & bungeeee - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Adriaans - WaarBenJij.nu Eerste bergklimtocht & bungeeee - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Adriaans - WaarBenJij.nu

Eerste bergklimtocht & bungeeee

Door: Linda Adriaans

Blijf op de hoogte en volg Linda

08 April 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoooooiiii net als mijn dagelijkse reisdagboek loop ik ook enigzins achter met mijn blog. Er gebeurt hier zoveel en het leven gaat ondertussen gewoon door en de rust is nog niet echt terug. Ik ben de laatste tijd steeds vaker wakker tot 01.00 (net als in Groningen) omdat ik nog allemaal dingen moet doen. En dat terwijl ik op andere dagen ook best vaak thuis kom, op bed plof en vervolgens gewoon, in mijn kleding, in slaap val omdat ik zo vermoeid ben van de dag en/of dagen dat alles aan elkaar door gaat. Op stage zit je namelijk de hele dag aan je bureau, achter de computer, naar een beeldscherm te staren wat ook niet echt helpt. Ik wist niet dat een kantoorbaan zo vermoeiend kon zijn ;).

Verder ben ik twee weken geleden meegegaan op een driedaags tripje naar het Tongariro National Park. Ik heb hier met velen nog over gegrapt dat ik mezelf niet snapte, ik die geen conditie heb, gaat ineens een bergklimtocht van 19.4 km doen wat gelijk staat aan 8 tot 9 uur. Dus, dat wordt nog eens een avontuur. De dagen ervoor met mijn collega’s erover gehad sommigen hadden het nog niet gedaan andere adviseerden 3 laagjes en zowieso een laag wol en bergschoenen met 3 uitroeptekens. 1 Week van te voren dan toch maar de bergschoenen gekocht als mijn collega daar dan zo over in zat.... Wat ben ik toch blij achteraf dat ik die dingen aan had want er waren echt wel gladde gedeeltes op de berg waar je meer kracht op je armen zette die zich vast hielden aan een touw dan dat je het gewicht op je benen durfde te zetten.. Ook hadden mijn collega’s gezegd dat de devils stair case het ergste was en gedurende de tocht zat ik dan ook de hele tijd op deze gevreesde trap te wachten. Echter bleek later na het nagevraagd te hebben bij Hayden, onze reisleider dat we allang bezig waren met de devils staircase! Okay! Chil! Dan zal de rest van de tocht ook wel meevallen denk je.... Echter na onze champagne op de top van de Mount Tongariro geopend en opgedronken te hebben. Kwam de afdaling naar beneden. Nou ik vond deze afdaling toch wel eventjes iets heftiger dan de devils staircase. Het eerste stukje van ongeveer 500 tot 800 meter (?) bestond namelijk uit allemaal losse steentjes waar je geen grip op kon uitoefenen. Je zag dan ook vaak veel mensen voor je op hun kont vallen. Daar begonnen we dan. Hayden zij van tevoren nog tegen ons dat de makkelijkste manier om beneden te komen, was door er vanaf te rennen, hoewel ik hem hierin best geloofde, omdat je minder druk op de steentjes zet. Durfde ik deze afdaling dus echt niet af te rennen want hoe kom je weer tot stilstand als je de vaart er in hebt door de stijle helling. Het is niet dat je hierna op een vlakke ondergrond kwam waar je nog even uit kon rennen want je zat nog steeds op de berg.... Dus maar gewoon naar beneden gaan ‘lopen’ , maar wat een hel, je glijdt de hele tijd door, 1x bijna gevallen maar mezelf nog enigzins weten te hervatten. Het is lasting dit stuk te beschrijven dus dat ga ik verder ook niet meer proberen ik heb het in elk geval overleefd :)

Eenmaal weer bij ons motel aangekomen zijn we met de meesten in de hottub gesprongen. Yaayy, heerlijk , lekker chillen en je spieren blijven nog even warm. Na de hottubs heerlijk wezen eten of naja heerlijk? Het eten had eigenlijk helemaal geen smaak.. Ik was eigenlijk meer blij dat ik zelf niet hoefde te koken en dat ik eten kreeg dus gewoon vrolijk opgegeten. Na nog een geode borrel en een HAKA optreden van een van de reisgenoten naar bed gegaan en we mochten de volgende dag gelukkig uitslapen voordat we de bus weer in moesten. Op onze weg naar Auckland zijn we bij de Huka Falls gestopt. Maar hier was ik tijdens ons skydive tripje ook al geweest dus dit was niet meer zoo bijzonder als de eerste keer. Maar het blijft wel een mooie waterval met echt mooi helder water dat een prachtig kleurverloop (ik klink nu als een oma, maar don’t care) aan het einde creeert.

Maar natuurlijk is dit ook het weekend waar ik (letterlijk) de sprong gewaagd heb. Ik liep eerder de middag de bungee brug op en dacht ‘ shit ik moet hier echt we anders durf ik dalijk niet meer’, hoewel ik wel genoot van de natuur. Vervolgens moet ik springen en in een fractie van een seconde ging er nog even door mijn hoofd ‘ wow dit is wel heel hoog, ga ik terug? NEE hier heb je zolang van gedroomd je gaat dit nu gewoon doen’. Vervolgens spring je en lijkt niks je nog te kunnen verstoren, de adrenaline die dan door je lijf stroomt WAUW. Het was echt geweldig om te doen. Ik wou de bungee eigenlijk wou opsparen tot in queenstown (een plaats op het zuidereiland van NZ) waar de mooiste bungeejump schijnt te zijn. Maar stiekem ben ik heel blij dat ik het nu al gedaan heb, want nu kan ik nog een keer (sorry maar toch niet te veel sorry lieve oma en rest van de fam). Over familie gesproken. Na mijn duik in het diepe was ik zo enthousiast dat ik het een goed idee vond om papa en mama bellen en te laten weten hoe gaaf het was. Moeders nam op en gaf nogal een slaperig antwoord, waarna ik op de klok van mijn mobiel keek. Bleek het 03.00 te zijn in Nederland.. Oeps? Dus gevraagd of ik morgen anders even terug moest bellen, maar ze was nu toch al wakker en wou er alles van weten haha liefde.

Doordeweeks weer stage as usual niet veel bijzonders.

  • 08 April 2016 - 15:46

    Lies Adriaans:

    linda wat een mooi verhaal ik kan niet begrijpen wat je allemaal durft maar ik hoop je straks toch weer gaaf en gezond hier in holland terug te mogen ontvangen zit je al op de heft van je stage want als je zo blijft doorgaan al die waaghalsen dingen het is natuurlijk een hele ervaaring die ze je nooit meer afnemenen gelukkig gaat het goed met je ouders ik ben er met pasen geweest met lea en ben het weer is hier nog niet zo geweldig wij verlangen ook zo naar de zomer met mij gaat het goed al hoe wel mijn lopen er niet beter op wordt ik heb altijd steun nodig a.s donderdag moet ik een hele dag naar het ziekenhuis ze willen nog naar het gezwel kijken of het is gegroeit bij de nieren maar ik heb er geen last van dus zal het wel mee vallen met de rest van de fam. gaat er zoals ik weet ook allemaal goed
    zoals ik hoor heeft rene ook zijn visum binnen voor niew zeeland dus weer een waaghals zo ver nu ik hoop je over een tijdje weer veilig thuis te ontmoeten en voor nu heel veel groeten van oma lies

  • 11 April 2016 - 15:16

    Linda Adriaans:

    Danku oma. Hahah het zullen wel de genen van de rebellen in de familie zijn, dat ware er geloof ik nogal wat toch? Gezellig u net eventjes te hebben gesproken en ik zal binnenkort nog wel weer een keertje bellen. Dikke kus Linda

    p.s. ja de tweede waaghals is over niet al te lange tijd alweer onderweg, naar dit stukje paradijs (tegen die tijd hoop ik weer thuis te zijn). Maar dan is die wel even van die crossbaan af, wat misschien ook weer een opluchting voor u is ;).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Have you ever felt like you have been thrown in the deep? It feels like you do not have any boundaries anymore and you have to figure a lot out yourself. Well these are my expectations of my work placement. Not so much, that I do not have boundaries during my stay with XPO Exhibitions Ltd. Because I know there will be as they are one of the biggest trade show organizers in New Zealand and want to keep this name up. But more that I am going as far as I could possibly go, seeking for my own boarders, figuring out a new culture and a new way of living all by myself. Surviving one may call it. Well that’s what I expect it to be at first but then I will blend in and find this new and unusual live, called; work live, very normal. At least that is what I think. Let us see if all these expectations have become reality on 1st July 2016, the end of my work placement with XPO Exhibitions Ltd.

So who am I then and what in the world made me choose for New Zealand?
Well I am Linda Adriana Adriaans, just turned 21 years old when I am leaving the Netherlands for a half year abroad. I grew up on a farm in a small village, all the way up to the most north easterly corner of the Netherlands. However, I have this big passion to see more of the world and learn about other cultures. I love to challenge myself and set some high goals to get the most out of life. At least that is, what I think of it. Although, my family is going through a hard time since two years ago. We never let this stop us. We encourage each other to get best out of life and to support each other with whatever we do. All of this together and the big stories every traveler brings back with them about this fabulous country, made me choose for New Zealand. I wanted to explore New Zealand with my own eyes. To see and discover what it is, that everyone is always so enthusiastic about this country.

But besides the wonderful country I chose, I chose for an event company. As my heart is within the event industry (which market within this industry, I have not figured out yet). My friends and family immediately said that they could really see this thing happening, when it became known that I would not do my internship whit a hotel anymore, but that I would work with an event company. The company that I was applying for; XPO Exhibitions, seemed like a right fit. XPO Exhibitions organizes trade events for business-2-business markets. This branch of event management seemed really interesting for me, as I haven’t been in contact with this side of event management before. Before this internship, I have only been to business-2-consumer events and did not have any clue about business-2-business events. This is also why this internship is very interesting to me.

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2016

Family time/quality time

03 Mei 2016

Kia ora!

14 April 2016

Roadtrip & surfweekend

08 April 2016

Eerste bergklimtocht & bungeeee

13 Maart 2016

laaaanggg verhaal
Linda

Have you ever felt like you have been thrown in the deep? It feels like you do not have any boundaries anymore and you have to figure a lot out yourself. Well these are my expectations of my work placement. Not so much, that I do not have boundaries during my stay with XPO Exhibitions Ltd. Because I know there will be as they are one of the biggest trade show organizers in New Zealand and want to keep this name up. But more that I am going as far as I could possibly go, seeking for my own boarders, figuring out a new culture and a new way of living all by myself. Surviving one may call it. Well that’s what I expect it to be at first but then I will blend in and find this new and unusual live, called; work live, very normal. At least that is what I think. Let us see if all these expectations have become reality on 1st July 2016, the end of my work placement with XPO Exhibitions Ltd. So who am I then and what in the world made me choose for New Zealand? Well I am Linda Adriana Adriaans, just turned 21 years old when I am leaving the Netherlands for a half year abroad. I grew up on a farm in a small village, all the way up to the most north easterly corner of the Netherlands. However, I have this big passion to see more of the world and learn about other cultures. I love to challenge myself and set some high goals to get the most out of life. At least that is, what I think of it. Although, my family is going through a hard time since two years ago. We never let this stop us. We encourage each other to get best out of life and to support each other with whatever we do. All of this together and the big stories every traveler brings back with them about this fabulous country, made me choose for New Zealand. I wanted to explore New Zealand with my own eyes. To see and discover what it is, that everyone is always so enthusiastic about this country. But besides the wonderful country I chose, I chose for an event company. As my heart is within the event industry (which market within this industry I have not figured out yet). My friends and family immediately said that they could really see this thing happening, when it became known that I would not do my internship whit a hotel anymore, but that I would work with an event company. The company that I was applying for; XPO Exhibitions, seemed like a right fit. XPO Exhibitions organizes trade events for business-2-business markets. This branch of event management seemed really interesting for me, as I haven’t been in contact with this side of event management before. Before this internship, I have only been to business-2-consumer events and did not have any clue about business-2-business events. This is also why this internship is very interesting to me.

Actief sinds 22 Dec. 2015
Verslag gelezen: 230
Totaal aantal bezoekers 6010

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: