laaaanggg verhaal - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Adriaans - WaarBenJij.nu laaaanggg verhaal - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Adriaans - WaarBenJij.nu

laaaanggg verhaal

Door: Linda Adriaans

Blijf op de hoogte en volg Linda

13 Maart 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Heb je even de tijd? want dit wordt een lang verhaal. Ik wou het kort houden maar dit is niet gelukt ben ik achter gekomen. Dus als ik zeg lang bedoel ik ook echt laaaannggg.

Al weer een klein tijdje sinds mijn vorige verslag. Sinds mijn vorige blog is er dan ook weer een hoop gebeurd en ik zit dan inmiddels ook al weer een maand en een week in Auckland. Wat ik mij vorige week ineens besefte EN wat mij heeft doen realiseren dat ik misschien toch een keer voor school bezig moet gaan(!). Al heb ik dat tot nu toe nog steeds uitgesteld, er is ook zoveel te doen hier. Het liefst reis je aan één stuk door verder, maarja daar heb ik in de maand na stage nog tijd voor.

Sinds mijn vorige blog heb ik een non-toeristische GLOW WORM CAVE bezocht. Erg indrukwekkend en deze was dan ook nog erg intact. Ik was van tevoren ingelicht dat je redelijk vies kon worden en heb toen bij the warehouse (een soort action) voor 4 dollar schoenen gekocht. Natuurlijk waren dit simpele schoentjes waar je geen grip mee kon zetten. Ik ben dan ook een keer uitgegleden maar heb me goed weten te hervatten en ben gelukkig op twee voeten blijven staan. Tijdens de tocht moesten we door laag water lopen waardoor alle stenen die boven het water liggen slippery worden. Ook moesten we soms door de grot kruipen en bij een bepaald stuk zelfs tijgeren, dit tijger gedeelte was zo’n 12 meter lang en gaf je toch wel een claustrofobisch gevoel. In dit gedeelte leek het dan ook eventjes dat ik vast kwam te zitten, want je kan er maar op een bepaalde manier doorheen, gelukkig viel dit reuze mee en was ik er vrij snel weer uit. Al vroeg ik de gids toch maar eventjes of we dezelfde weg ook weer terug moesten nemen... Toen het antwoord ‘haha no darling’ luide was ik erg blij! Al het tijgeren, bukkend lopen en uitkijken waar je loopt, bracht ons uiteindelijk, waarvoor we kwamen, bij de main area waar heel veel glowworms waren. Prachtig te zien. Ook zitten er aan de zijkant veel stalic mites en stalic tights, welke ongeveer 1 cm per jaar groeien. Erg indrukwekkend om te zien. Maar wel oppassen geblazen want je moet deze dingen niet aanraken. Deze stalic mites and stalic tights zijn namelijk nogal gevoelig en kunnen naar beneden vallen wat 2 jaar geleden is gebeurd; een meisje kwam er per ongeluk met haar helm tegen aan en had 2 ribben gebroken. Jottem.. niet iets waar ik op sta te wachten, maar goed bij de gids in de buurt blijven? (a)

De dag erna hebben we met 5 man een auto gehuurd, waarmee we naar Taupo zijn gereden. Een rit van 4 uur, welke ik heb mogen rijden. Eenmaal in Taupo aangekomen werden we opgehaald door een hummer limousine en zijn we van 15000 feet gaan SKYDIVEN. Het filmpje hiervan is via mijn facebook te kijken. Wat een ervaring en wát een uitzicht. Een dag vol ervaringen. wauw. Ik had mijn ouders hier echter niks over verteld, zij zouden namelijk op deze dag richting Tenerife vliegen en ik wou niet dat die zich ook nog zorgen zouden maken om mij.. Maar mijn moeder zij later dat het haar niet uitmaakte of ik het wel verteld had want: ‘ik wist toch wel dat je dit soort dingen van plan was’.

Verder ben ik deze week nog wezen STAND UP PADDLEBOARDEN bij Mission Bay samen met Meta. Het was erg leuk om te doen en gelijk een goede voorbereiding op het surfweekend wat er in april nog aankomt. Ik had verwacht binnen het uur suppen minsten 10x van mijn board af te vallen maar ik heb het weten te reduceren tot 3x. Onder het motto; LEARNING BY FAILURE ben ik dan ook redelijk een stuk van het strand afgegaan en gewoon gaan staan. Maar splash daar ging ik. Vallen en weer opstaan… hierna lukte het gelukkig wel.
Na deze dag heb ik trouwens wel enorme spierpijn in mijn bovenbenen gehad. Ik was echt een oma die niet veel meer kon.

6 t/m 8 maart hebben we met mijn stagebedrijf een evenement georganiseerd. De Autumn Gift and Homeware Fair.
Gelukkig voor mij was de BUILD UP hiervan de vrijdag nadat ik ging paddleboarden bij Mission Bay. Jup dit is geheel mijn eigen planning. Maar zoals mijn oud-mentor mnr. Stoetman altijd zei veel water drinken en goed (door) blijven bewegen dan gaat het vanzelf weg. Eerst maar eens 40 minuten naar de showgrounds lopen, met die beweging zit het wel goed. Aangekomen op de showgrounds moest ik op showinfo staan en toegangspassen voor de exhibitors/standhouders uitprinten en hun vragen beantwoorden. Terwijl ik me had ingesteld op veel fysieke arbeid kon ik op mijn stoel blijven zitten (gelukje voor mij een mijn spierpijn).

’S Avonds ben ik nog met een aantal mensen naar a movie at the park geweest. Ik had nog nooit zoiets meegemaakt maar vond het een erg leuke ervaring en ga het misschien nog wel eens doen.

Het event; AUTUMN GIFT AND HOMEWARE FAIR wat ik deze week met stage organiseerde was een hele ervaring om mee te maken, erg leuk en vele indrukken opgedaan. Het event is enigszins te vergelijken met de huishoudbeurs qua producten. Echter is het een business to business event en is het dus niet voor het algemene publiek. Er worden dan ook nogal wat eisen gesteld aan onze bezoekers als ze hieraan willen deelnemen. De showgrounds zijn ongeveer even groot denk ik in vergelijking tot een huishoudbeurs, echter zie je niet overal die (verschrikkelijke) trolly’s die over je voeten heen rijden en is het gelukkig ook niet zo druk. Dit alles komt dan ook omdat dit evenement natuurlijk echt voor de handel is. Groothandelaren die er met hun stand staan en retailers die het evenement bezoeken en nieuwe producten inkopen voor hun winkel(s). Toen ik over de showgrounds liep en al deze dingen zag... kwam de gedachte ‘ik wil ALLES meenemen’ wel eventjes omhoog. Zulke leuke nieuwe dingen die op de markt geïntroduceerd worden, echter is mijn koffer niet zo groot om alles mee terug te nemen naar Nederland :*(. Ookal maakt dit geen verschil want als persoon heb je niet zoveel op deze beurs te doen behalve je ogen uitkijken, want dingen kopen kan je hier niet. Naja over het evenement kan ik nog wel een tijdje doorpraten maar dan wordt dit reisverslag nóg langer dan gepland en daar zitten jullie ook niet op te wachten.

Afgelopen vrijdag ben ik naar het Dutch Delight Restaurant geweest. Iets waar ik als het aan mijn vriendinnen hier ligt veeeelll vaker heen ga. Ik heb hier dan ook eindelijk een FRIKANDEL gegeten. yeeeeyyy. Dit was trouwens de langste reis die ik ooit voor een frikandel heb gemaakt. Terwijl je in Nederland vaak maar 5 minuten hoeft te lopen naar een snackbar of café, hebben we voor deze frikandel maar liefst 30 minuten in de bus gezeten... en dan moesten we ook nog terug. Waarschijnlijk gaan we nu 1x per maand naar dit restaurant, terwijl ik in Nederland niet eens 1x per maand patat eet. Eerder eens in de 3 á 4 maand. als het aan mij lag was eens in 2 maand dan ook prima. Maar mijn vriendinnetjes hier denken daar heeell anders over. Tijdens het eten moest gelijk denken aan een lied wat club zo ongeveer aan mij heeft toegeschreven.... over het eten van bekend eten. Ach ja old habbits don't die fast en de mensen die ik hier ontmoet laten het ook niet snel toe hihi. love ya guys.

Vandaag nog in het groen gekleed deel genomen aan een Ierse traditie. Omdat ST. PATRICKSDAY op donderdag valt... is het voorproefje van deze feestdag vandaag alvast gegeven middels een PARADE en een FESTIVAL in Ponsonby (een suburb van Auckland). In het groen geschminkt en verkleed zijn Meta en ik hier dan ook naar toegeweest. Erg leuk en een hele ontspannen maar fijne sfeer. Ook in aanraking gekomen met Iers dansen, iets waarvan het bestaan eerder bij mij niet bekend was. Maar het is enigzins te vergelijken met tapdancen. Het festival bestond dan ook voornamelijk uit ierse(?) muziek en Irish dancing. Ik had het festival wel iets groter verwacht maar het was wel leuk om hierbij aanwezig te zijn als de kan er is.

Dit zijn natuurlijk weer de highlights van de afgelopen tijd. Ik wil niet zeggen dat ik verder een normaal saai leventje heb hier, want elke dag leer ik weer dingen en zijn er vele dingen te doen. Maar er komt ondertussen wel meer routine in en de aankomende 2 weekenden merk je bij alle mensen hier dat we eventjes op ons geld gaan letten en er dus geen extreem spannende dingen op het programma staan.

Gisteren heb ik trouwens maar NIEUWE SNEAKERS gekocht. Normaal draag ik ze nooit, dus ik had ook maar één paar meegenomen (niet dat ik meer heb) maar ik kan geen dag meer zonder. Ik heb 1 dag andere schoenen aangehad, maar mijn hak was aan het eind van die dag dan ook kapot. Sneakers voor mij <3

Oja ik ben trouwens inmiddels ook al iets van 4x bijna over een putdeksel uitgegleden. Maar gelukkig heb ik me elke keer door een sapastische beweging mezelf overeind weten te houden. Ik probeer ze nu dan ook maar zoveel mogelijk te vermijden want er is al een blooperfilmpje dat ik op camera door het gras rol. Meh.

  • 13 Maart 2016 - 12:41

    Maaike:

    Hahahahaha linnie ik moest echt hardop lachen toen je over de frikandel begon
    Fijn om te lezen dat je het zo leuk hebt, we missen je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Have you ever felt like you have been thrown in the deep? It feels like you do not have any boundaries anymore and you have to figure a lot out yourself. Well these are my expectations of my work placement. Not so much, that I do not have boundaries during my stay with XPO Exhibitions Ltd. Because I know there will be as they are one of the biggest trade show organizers in New Zealand and want to keep this name up. But more that I am going as far as I could possibly go, seeking for my own boarders, figuring out a new culture and a new way of living all by myself. Surviving one may call it. Well that’s what I expect it to be at first but then I will blend in and find this new and unusual live, called; work live, very normal. At least that is what I think. Let us see if all these expectations have become reality on 1st July 2016, the end of my work placement with XPO Exhibitions Ltd.

So who am I then and what in the world made me choose for New Zealand?
Well I am Linda Adriana Adriaans, just turned 21 years old when I am leaving the Netherlands for a half year abroad. I grew up on a farm in a small village, all the way up to the most north easterly corner of the Netherlands. However, I have this big passion to see more of the world and learn about other cultures. I love to challenge myself and set some high goals to get the most out of life. At least that is, what I think of it. Although, my family is going through a hard time since two years ago. We never let this stop us. We encourage each other to get best out of life and to support each other with whatever we do. All of this together and the big stories every traveler brings back with them about this fabulous country, made me choose for New Zealand. I wanted to explore New Zealand with my own eyes. To see and discover what it is, that everyone is always so enthusiastic about this country.

But besides the wonderful country I chose, I chose for an event company. As my heart is within the event industry (which market within this industry, I have not figured out yet). My friends and family immediately said that they could really see this thing happening, when it became known that I would not do my internship whit a hotel anymore, but that I would work with an event company. The company that I was applying for; XPO Exhibitions, seemed like a right fit. XPO Exhibitions organizes trade events for business-2-business markets. This branch of event management seemed really interesting for me, as I haven’t been in contact with this side of event management before. Before this internship, I have only been to business-2-consumer events and did not have any clue about business-2-business events. This is also why this internship is very interesting to me.

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2016

Family time/quality time

03 Mei 2016

Kia ora!

14 April 2016

Roadtrip & surfweekend

08 April 2016

Eerste bergklimtocht & bungeeee

13 Maart 2016

laaaanggg verhaal
Linda

Have you ever felt like you have been thrown in the deep? It feels like you do not have any boundaries anymore and you have to figure a lot out yourself. Well these are my expectations of my work placement. Not so much, that I do not have boundaries during my stay with XPO Exhibitions Ltd. Because I know there will be as they are one of the biggest trade show organizers in New Zealand and want to keep this name up. But more that I am going as far as I could possibly go, seeking for my own boarders, figuring out a new culture and a new way of living all by myself. Surviving one may call it. Well that’s what I expect it to be at first but then I will blend in and find this new and unusual live, called; work live, very normal. At least that is what I think. Let us see if all these expectations have become reality on 1st July 2016, the end of my work placement with XPO Exhibitions Ltd. So who am I then and what in the world made me choose for New Zealand? Well I am Linda Adriana Adriaans, just turned 21 years old when I am leaving the Netherlands for a half year abroad. I grew up on a farm in a small village, all the way up to the most north easterly corner of the Netherlands. However, I have this big passion to see more of the world and learn about other cultures. I love to challenge myself and set some high goals to get the most out of life. At least that is, what I think of it. Although, my family is going through a hard time since two years ago. We never let this stop us. We encourage each other to get best out of life and to support each other with whatever we do. All of this together and the big stories every traveler brings back with them about this fabulous country, made me choose for New Zealand. I wanted to explore New Zealand with my own eyes. To see and discover what it is, that everyone is always so enthusiastic about this country. But besides the wonderful country I chose, I chose for an event company. As my heart is within the event industry (which market within this industry I have not figured out yet). My friends and family immediately said that they could really see this thing happening, when it became known that I would not do my internship whit a hotel anymore, but that I would work with an event company. The company that I was applying for; XPO Exhibitions, seemed like a right fit. XPO Exhibitions organizes trade events for business-2-business markets. This branch of event management seemed really interesting for me, as I haven’t been in contact with this side of event management before. Before this internship, I have only been to business-2-consumer events and did not have any clue about business-2-business events. This is also why this internship is very interesting to me.

Actief sinds 22 Dec. 2015
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 6009

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: