Family time/quality time - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Adriaans - WaarBenJij.nu Family time/quality time - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Linda Adriaans - WaarBenJij.nu

Family time/quality time

Blijf op de hoogte en volg Linda

31 Mei 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Helleu everyone,

Long time no speak. Maar hier zijn we weer. Met een nieuw reisverslag.
Kort samengevat: alles gaat hier goed, geweldig eigenlijk. Zo geweldig dat de tijd me voorbij vliegt, er nog vele schoolopdrachten op me liggen te wachten en ik dit land eigenlijk nog niet wil verlaten over 1.5 maand. Ook verschil ik van de vele interns die ik spreek. Iedereen blijkt ondertussen wel klaar met stage te zijn, maar ik wil deze mensen eigenlijk nog helemaal niet achter laten. Ik ga nog vaak met plezier naar stage en mag/moet zelfs de nieuwe event coordinator helpen om haar draai te vinden binnen het bedrijf en de verschillende taken onder de knie te krijgen (waarvoor ik ook een kleine handleiding heb geschreven zodat de processen duidelijker worden voor iedereen).

Hoe dan ook mijn planning is best strak. Schoolopdrachten worden er nog even hier en daar tussen gepropt en komt vaak neer op avondwerk. Het was de bedoeling in elk geval de algemene opdrachten af te hebben voordat mijn broer en schoonzus arriveerden ... maar helaas niet gelukt. Echter, heb ik al wel in mijn hoofd wat ik overal neer wil zetten, dus zou het hooguit nog 1 dag kunnen kosten.

Van de week zijn mijn oudste broer en schoonzus, voor een dikke week, bij mij op visite geweest. Fijn weer wat vertrouwds te zien/hebben en een mooie tijd samen gehad. quality timeeeee. Vannacht zijn ze weer met de bus van 03.00 am naar het vliegveld vertrokken (off to their next adventure; Aussie) Ennn ik ben mijn bed weer ingedoken :D. Toen ik vannochtend weer opstond om weer naar de showgrounds te gaan voor het evenement, had ik de hele tijd het gevoel alsof ik iets vergat... De ruimtes van mijn inimini appartement lijken ineens weer heel erg leeg, zonder de opvulling van mijn broer en schoonzus. Ik heb denk ik een dikke minuut in mijn kamer gestaan en kwam tot de conclusie dat ik toch echt alles bij me had, maar dat het gewoon weer leeg voelde.
Het engels is wel weer ietsjes verslechterd sinds hun komst, omdat je toch weer veel Nederlands praat. De afgelopen dagen dan ook weer een aantal keer over mijn engels gestruikeld hehe. Ook ben ik me sinds hun komst weer bewust geworden van dingen die ik al enigzins gewoon ben gaan vinden. Dit zijn dingen als 15 minuten heuvel op en af lopen om bij de supermarkt te komen en vervolgens in een supermarkt, gelijk aan de korenbeurs (ah in groningen) , te komen waarbij de rijen tot en met achter in de supermarkt lopen. Of dat ik het nieuw-zeelandse accent dan toch eindelijk na tijd struggelen onder de knie heb gekregen en goed in gesprekken kan meekomen. Eigenlijk alle kleine dingetjes waar je je niet meer heel bewust van bent.

Vanaf vandaag hebben we met stage weer een show lopen; EMEX (Engineering, Machinery and Electronics Exhibition). Deze show is weer compleet anders van de vorige show die we runden. Waarbij de vorige show wel wat weg had van een huishoudbeurs ,maar dan enkel toegankelijk voor bedrijven. Bestaat deze show voornamelijk uit enorme machines. Erg indrukwekkend allemaal, maar gezien ik niet zo technologisch ben snap ik er op zich niet heel veel van. Het ziet er allemaal even gecompliceerd uit, al die machines, maar fijn dat er mensen zijn die het wel snappen want anders zouden we nu niet in dit technologische tijdperk zijn beland.

Maarja zoals ik al zei een full on program. Deze week de showdagen van EMEX. Daarna weer 1 weekje op kantoor werken om vervolgens met mijn stage naar Christchurch te vliegen en daar de volgende show te runnen; Winter Gift Fair 2016 (op het koude zuider-eiland = toepasselijk). Na de Winter Gift Fair reis ik af naar Queenstown en ga ik alvast een klein deel van mijn reis in het Zuider-eiland doen. Ik ga in deze periode naar het meest zuidelijke puntje van Nieuw-Zeeland en zal hier onder andere de fjorden van Milford Sounds bekijken. Zoek maar eens een foto op, echt mooi. Daarna nog 1,5 week stage en dan komt het einde al inzicht en ga ik voor nog 2 weken opnieuw naar het zuider-eiland om nog meer Bergen, fjorden en natuurlijke wonderen te bezichtigen.

Over Bergen, fjorden en het verkennen van het land gesproken. Ik merk ook heel erg dat ik de laatste tijd steeds meer makkelijke kleding ben gaan kopen, zo draag ik hier geen ballerina's etc meer, maar enkel nog sneakers of bergschoenen (andere schoenen doen gewoon pijn aan je voeten in dit landschap en schuren je huid uiteindelijk open). Zo heb ik onlangs ook een merino wollen vestje en trui gekocht. Merino wol schijnt het warmste en beste wol te zijn, dus ideaal voor een tripje naar het zuider-eiland waar je beeft van de kou. Maar no worries een afritsbroek is nog steeds NOT DONE en komt mijn koffer of kledingkast echt niet in.

Knuffels en tot over een dikke twee maand!

  • 31 Mei 2016 - 21:28

    Maria:

    Linda
    Wat is het toch leuk om je verslag te lezen. Je bent zo lekker enthousiast.
    Nog heel veel plezier daar en succes met de laatste projecten die je nog moet afronden.
    \Dikke kus
    Maria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw-Zeeland

Have you ever felt like you have been thrown in the deep? It feels like you do not have any boundaries anymore and you have to figure a lot out yourself. Well these are my expectations of my work placement. Not so much, that I do not have boundaries during my stay with XPO Exhibitions Ltd. Because I know there will be as they are one of the biggest trade show organizers in New Zealand and want to keep this name up. But more that I am going as far as I could possibly go, seeking for my own boarders, figuring out a new culture and a new way of living all by myself. Surviving one may call it. Well that’s what I expect it to be at first but then I will blend in and find this new and unusual live, called; work live, very normal. At least that is what I think. Let us see if all these expectations have become reality on 1st July 2016, the end of my work placement with XPO Exhibitions Ltd.

So who am I then and what in the world made me choose for New Zealand?
Well I am Linda Adriana Adriaans, just turned 21 years old when I am leaving the Netherlands for a half year abroad. I grew up on a farm in a small village, all the way up to the most north easterly corner of the Netherlands. However, I have this big passion to see more of the world and learn about other cultures. I love to challenge myself and set some high goals to get the most out of life. At least that is, what I think of it. Although, my family is going through a hard time since two years ago. We never let this stop us. We encourage each other to get best out of life and to support each other with whatever we do. All of this together and the big stories every traveler brings back with them about this fabulous country, made me choose for New Zealand. I wanted to explore New Zealand with my own eyes. To see and discover what it is, that everyone is always so enthusiastic about this country.

But besides the wonderful country I chose, I chose for an event company. As my heart is within the event industry (which market within this industry, I have not figured out yet). My friends and family immediately said that they could really see this thing happening, when it became known that I would not do my internship whit a hotel anymore, but that I would work with an event company. The company that I was applying for; XPO Exhibitions, seemed like a right fit. XPO Exhibitions organizes trade events for business-2-business markets. This branch of event management seemed really interesting for me, as I haven’t been in contact with this side of event management before. Before this internship, I have only been to business-2-consumer events and did not have any clue about business-2-business events. This is also why this internship is very interesting to me.

Recente Reisverslagen:

31 Mei 2016

Family time/quality time

03 Mei 2016

Kia ora!

14 April 2016

Roadtrip & surfweekend

08 April 2016

Eerste bergklimtocht & bungeeee

13 Maart 2016

laaaanggg verhaal
Linda

Have you ever felt like you have been thrown in the deep? It feels like you do not have any boundaries anymore and you have to figure a lot out yourself. Well these are my expectations of my work placement. Not so much, that I do not have boundaries during my stay with XPO Exhibitions Ltd. Because I know there will be as they are one of the biggest trade show organizers in New Zealand and want to keep this name up. But more that I am going as far as I could possibly go, seeking for my own boarders, figuring out a new culture and a new way of living all by myself. Surviving one may call it. Well that’s what I expect it to be at first but then I will blend in and find this new and unusual live, called; work live, very normal. At least that is what I think. Let us see if all these expectations have become reality on 1st July 2016, the end of my work placement with XPO Exhibitions Ltd. So who am I then and what in the world made me choose for New Zealand? Well I am Linda Adriana Adriaans, just turned 21 years old when I am leaving the Netherlands for a half year abroad. I grew up on a farm in a small village, all the way up to the most north easterly corner of the Netherlands. However, I have this big passion to see more of the world and learn about other cultures. I love to challenge myself and set some high goals to get the most out of life. At least that is, what I think of it. Although, my family is going through a hard time since two years ago. We never let this stop us. We encourage each other to get best out of life and to support each other with whatever we do. All of this together and the big stories every traveler brings back with them about this fabulous country, made me choose for New Zealand. I wanted to explore New Zealand with my own eyes. To see and discover what it is, that everyone is always so enthusiastic about this country. But besides the wonderful country I chose, I chose for an event company. As my heart is within the event industry (which market within this industry I have not figured out yet). My friends and family immediately said that they could really see this thing happening, when it became known that I would not do my internship whit a hotel anymore, but that I would work with an event company. The company that I was applying for; XPO Exhibitions, seemed like a right fit. XPO Exhibitions organizes trade events for business-2-business markets. This branch of event management seemed really interesting for me, as I haven’t been in contact with this side of event management before. Before this internship, I have only been to business-2-consumer events and did not have any clue about business-2-business events. This is also why this internship is very interesting to me.

Actief sinds 22 Dec. 2015
Verslag gelezen: 1262
Totaal aantal bezoekers 6014

Voorgaande reizen:

02 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: